Medlemsblad nr 3, 2018

Sid 1

Ordförande har ordet

Årets sista Medlemsblad är nu klart.

Styrelsen kommer att få ett delvis nytt utseende efter årsmötet, sittande styrelse lämnar därför över vårens planering till den nya styrelsen. De flesta av föreningens rörelseaktiviteter/cirklar kvarstår och några startar redan under januari månad. Mer information om dessa, se sidan 2 i Medlemsbladet.

Varmt välkommen!

I styrelsen arbetar vi nu med förberedelserna inför årsmötet som äger rum tisdagen den 12 februari, mer information om årsmötet finns att läsa på sidan 3 i Medlemsbladet. På årsmötet får du ta del av föreningens verksamhet och finanser och vi bjuder på en lättare förtäring.

Varmt välkommen!

I samband med årsmötet kommer jag att lämna ordförandeposten till förfogande och tackar er alla medlemmar för förtroendet att få vara föreningens ordförande under de fyra år som då passerat. Det har för mig varit fyra lärorika och händelsefyllda år. Jag är tacksam över alla fina möten jag har haft med er medlemmar, både i egenskap av ordförande och som qigonglärare. Nu går jag vidare mot nya spännande utmaningar och önskar samtidigt den nya styrelsen varmt lycka till framöver.

Tips från styrelsen: Håll dig uppdaterad om föreningens aktiviteter genom att läsa på vår Hemsida www.sodertalje.reumatikerforbundet.org eller på vår Facebooksida, Reumatikerföreningen Södertälje. Båda uppdateras kontinuerligt med nyheter.

Varmt välkommen till våra aktiviteter!

Lena Klaesson

Sid 2

Föreningens aktiviteter våren 2019:

OBS! Om inget annat anges är platsen för aktiviteten: Allaktivitetshuset, Barrtorpsvägen 1 A, nedre plan, Södertälje.

Tänk på våra allergiker och undvik starka dofter i samband med våra aktiviteter.

Rörelseaktiviteter/cirklar

Bassängträning ledd av Reumatikerdistriktet Stockholm.

Vattenhuset Södertälje Saltskog. Två grupper på måndagkvällar 17.00 och 17.45. Vårterminen startar den 14 januari (vecka 3) och pågår t o m vecka 23.

För information kontakta info@reumatiker.net

Hobbyn

Varannan tisdag kl 12.30 -15.30, lokal Hobbyn. Vårterminen startar den 8 januari (vecka 2) och pågår 10 veckor. Ledare: Mona Herre Jozic

För information kontakta Mona telefon 073-576 34 19

Paraffinbad och handgymnastik

Torsdagar kl 10.00 – 11.00, lokal Hobbyn. Vårterminen startar den 17 januari. Gratis för medlemmar. Pris för icke medlemmar 20,-/tillfälle. Ledare: Ingrid och Janne Jonsson

För information och anmälan kontakta Janne telefon 08-550 861 10 eller mobil 070-250 84 03

Fågelskådning/Stavgång

Torsdagar kl 11.00, samling vid Allaktivitetshuset. Vårterminen startar under mars månad. Gratis för medlemmar. Pris för icke medlemmar 20,-/tillfälle. Ledare: Marianne Lindblad

För information kontakta Marianne telefon 08-551 738 06

Nike

Fredagar kl 13.00 – 16.00, lokal Hobbyn. Vårterminen startar i slutet av februari månad. Cirkeln riktar sig till invandrarkvinnor. Verksamhetens innehåll är varierat allt ifrån diskussioner om det svenska samhället till att sjunga sånger. Cirkeln fungerar också som en social gemenskap. Ledare: Oya Tahan

För information och anmälan kontakta Oya telefon 076-310 30 98

Sid 3

Händer i föreningen under vintern 2019:

Reumatikerföreningen Södertäljes Årsmöte

Tisdagen den 12 februari kl. 18.00 –c:a kl. 20.00, lokal Gruvan.

Årsmöteshandlingar finns tillgängliga på kansliet en vecka före årsmötet, samt vid årsmötet. Ni som önskar årsmöteshandlingarna innan årsmötet hör av er till ordförande Lena Klaesson, e- post: eller telefon 070-728 24 15.

Årsmötets ordförande är Socialnämndens ordförande Rose-Marie Jacobsson.

Vi tar tacksamt emot förslag och/eller nominering på dig själv eller någon du känner som skulle vilja vara med i styrelsen. Ring Valberedningen: Jan Jonsson telefon 08–550 861 10 eller mobil 070-250 84 03

I samband med årsmötet bjuder vi på lättare förtäring.

Välkommen med din anmälan om deltagande till Gun Williamsson,telefon 0760-497 492 eller e-post gun.williamsson@ bahnhof.se

Sista anmälningsdag är fredagen den 8 februari 2019

Sid 4

Som medlem är du alltid försäkrad till och från och under alla aktiviteter genom Folksam.

Föreningen samarbetar med ABF i Södertälje/Nykvarn.

Tips från styrelsen till dig som är intresserad av div föreläsningar: Läs i ABF Avisan som kommer med posten, där finns tips om olika föreläsningar i ABF:s regi.

Reumatikerföreningen Södertälje år 2018:

Styrelsen:

Ordförande Lena Klaesson 070-728 24 15 lenaklasson@hotmail.com

Vice Ordförande Leena T Johansson 070-654 44 22 leena.t.johansson@gmail.com

Kassör Oya Tahan 076-310 30 98 oyamb1014@gmail.com

Sekreterare Marianne Mårdenvall 070-317 34 92 marianne.mardenvall@telia.com

Ledamot Marianne Lindblad 08-551 738 06

Valberedningens ledamot:

Jan Jonsson 070-250 84 03

Kontaktuppgifter till Reumatikerföreningen Södertälje

Barrtorpsvägen 1A, 151 48 Södertälje

Telefonnummer till styrelsen, se ovan. Kontakta i första hand ordförande.

www.sodertalje.reumatikerforbundet.org

Organisationsnummer: 815600-4320