Ett stort och varmt Tack till er alla som deltog i föreningens årliga bussutflykt i går, lördag! Tack också till ”vår” eminenta busschaufför Timo, Björcks Resor, som med glatt humör och stor proffsighet såg till att bussresan blev trygg och bra för oss resenärer.

Vi var ett 33 personer glatt och förväntansfullt gäng som samlades tidigt på lördagsmorgonen i det underbara sommarvädret för att åka på dagsresa till Göta Kanal.

Första stoppet på resan var Cloetta i Ljungsbro, där vi kunde handla av Cloetta Fazers fulla sortiment.
Nästa stopp var Brunneby Musteri som ligger mycket vackert intill Göta Kanal. Där fanns möjligheten att handla i gårdsbutiken, ströva omkring och njuta av det vackra vädret.
Så kom då dagens höjdpunkt och målet med resan. I Borensberg väntade båten vid kajen för att ta oss med en tur till Berg utmed Göta Kanal. Under båtresan, som visade upp de vackraste bitarna av Göta Kanal i strålande väder, serverades vi lunch och vi passerade totalt 9 slussar och även akvedukten i Ljungsbro.
Hemresan gick utmed vackra Bråviken, där vi även stannade och fick lite gott busskaffe.

Det var ett mycket nöjt och lite trött gäng som kom hem till Södertälje vid 20.30 tiden på kvällen.

Foton: Leena Tiilikainen Johansson och Lena Klaesson