Bussresa till Lars Lerins konst, Karlstad, lördagen den 9 april

Avresa från Södertälje Torg kl 07.30. Färden går via Närke mot det undersköna landskapet Värmland där vi under förmiddagen kommer fram till Karlstad som är dagens mål. Lars Lerin anses av många vara Nordens främsta akvarellmålare och är i år mer aktuell än någonsin både i radio och tv. Han har dessutom gett ut över 50 egna böcker med text och bild. I det tidigare danspalatset Sandgrund har han skapat en permanent konsthall och här får vi en guidad visning innan vi går runt och betraktar på egen hand. Lars Lerin medverkar inte själv vid visning.

Efter detta besök väntar Brunchbuffé i närliggande Värmlands Museum Kök och Café kl 14.00. Här finns ett flertal varma rätter att välja bland samt kallskuret av olika slag, nybakat bröd, stor salladsbuffé och dessert. Vi beräknas vara åter i Södertälje kl 19.00.

Pris inkl bussresa, entré och guidad visning av Sandgrund och Brunchbuffé på Värmlands museum Kök och Café, vid minst 20 anmälningar: 725,-/medlem i Reumatikerföreningen Södertälje och 915,-/person för icke medlem. Vid minst 30 och 40 anmälningar blir priset lägre.

OBS! Kort anmälningstid då vi måste meddela bussbolaget i god tid hur många vi blir!

Sista anmälningsdag: 2016-03-04. Anmälan är bindande. Anmälan till Cecilia, eller 070 – 259 00 96. Betalning efter bekräftelse att plats erhållits samt summa att betala till pg 441 54 18 – 5, skriv ditt namn och Bussresa Lars Lerin då du gör inbetalningen.