God Jul och Gott Nytt År!

Vi önskar er alla en fröjdefull och God Jul och ett Gott Nytt År!

/Styrelsen

Föreningens rörelseaktiviteter/cirklar våren 2019:

OBS! Om inget annat anges är platsen för aktiviteten: Allaktivitetshuset, Barrtorpsvägen 1 A, nedre plan, Södertälje.

Tänk på våra allergiker och undvik starka dofter i samband med våra aktiviteter.

Bassängträning ledd av Reumatikerdistriktet Stockholm, plats: Vattenhuset Södertälje Saltskog.

Två grupper på måndagkvällar 17.00 och 17.45. Vårterminen startar den 14 januari (vecka 3) och pågår t o m vecka 23.

För information kontakta info@reumatiker.net

Hobbyn

Varannan tisdag kl 12.30 -15.30, lokal Hobbyn. Vårterminen startar den 8 januari (vecka 2) och pågår 10 veckor. Ledare: Mona Herre Jozic

För information kontakta Mona telefon 073-576 34 19

Paraffinbad och handgymnastik

Torsdagar kl 10.00 – 11.00, lokal Hobbyn. Vårterminen startar den 17 januari. Gratis för medlemmar. Pris för icke medlemmar 20,-/tillfälle. Ledare: Ingrid och Janne Jonsson

För information och anmälan kontakta Janne telefon 08-550 861 10 eller mobil 070-250 84 03

Fågelskådning/Stavgång

Torsdagar kl 11.00, samling vid Allaktivitetshuset. Vårterminen startar under mars månad. Gratis för medlemmar. Pris för icke medlemmar 20,-/tillfälle. Ledare: Marianne Lindblad

För information kontakta Marianne telefon 08-551 738 06

Nike

Fredagar kl 13.00 – 16.00, lokal Hobbyn. Vårterminen startar i slutet av februari månad. Cirkeln riktar sig till invandrarkvinnor. Verksamhetens innehåll är varierat allt ifrån diskussioner om det svenska samhället till att sjunga sånger. Cirkeln fungerar också som en social gemenskap. Ledare: Oya Tahan

För information och anmälan kontakta Oya telefon 076-310 30 98

Medlemsblad nr 3, 2018

Sid 1

Ordförande har ordet

Årets sista Medlemsblad är nu klart.

Styrelsen kommer att få ett delvis nytt utseende efter årsmötet, sittande styrelse lämnar därför över vårens planering till den nya styrelsen. De flesta av föreningens rörelseaktiviteter/cirklar kvarstår och några startar redan under januari månad. Mer information om dessa, se sidan 2 i Medlemsbladet.

Varmt välkommen!

I styrelsen arbetar vi nu med förberedelserna inför årsmötet som äger rum tisdagen den 12 februari, mer information om årsmötet finns att läsa på sidan 3 i Medlemsbladet. På årsmötet får du ta del av föreningens verksamhet och finanser och vi bjuder på en lättare förtäring.

Varmt välkommen!

I samband med årsmötet kommer jag att lämna ordförandeposten till förfogande och tackar er alla medlemmar för förtroendet att få vara föreningens ordförande under de fyra år som då passerat. Det har för mig varit fyra lärorika och händelsefyllda år. Jag är tacksam över alla fina möten jag har haft med er medlemmar, både i egenskap av ordförande och som qigonglärare. Nu går jag vidare mot nya spännande utmaningar och önskar samtidigt den nya styrelsen varmt lycka till framöver.

Tips från styrelsen: Håll dig uppdaterad om föreningens aktiviteter genom att läsa på vår Hemsida www.sodertalje.reumatikerforbundet.org eller på vår Facebooksida, Reumatikerföreningen Södertälje. Båda uppdateras kontinuerligt med nyheter.

Varmt välkommen till våra aktiviteter!

Lena Klaesson

Varmt tack till alla er som kom på Reumatikerföreningen Södertäljes julfest!

Ett 40-tal medlemmar deltog på tisdagseftermiddagen i Reumatikerföreningen Södertäljes traditionsenliga julfest.

Vi bjöds på ett stämningsfullt och skönsjungande luciatåg från Rosenborgsskolans musikklasser, glögg, pepparkakor och julfika.

Varmt tack till alla er som kom!

Reumatikerföreningen Södertäljes Årsmöte äger rum tisdagen den 12 februari 2019

Reumatikerföreningen Södertäljes Årsmöte äger rum tisdagen den 12 februari 2019 kl.18.00 - c:a kl 21.00.

Vi bjuder på lättare förtäring i samband med Årsmötet.

Plats: lokal Gruvan, Allaktivitetshuset, Barrtorpsvägen 1 A, nedre plan, Södertälje

För ytterligare information om mötet, se Medlemsblad nr 3 som utkommer under november månad.

Reumatikerföreningen Södertäljes Julfest tisdagen den 11 december

Reumatikerföreningen Södertälje, i samarbete med ABF i Södertälje/Nykvarn, bjuder in till föreningens traditionella Julfest tisdagen den 11 december.

Vi bjuder på en stämningsfull eftermiddag/kväll med luciatåg och skönsång av elever från Södertäljes musikklasser på Rosenborgsskolan, julfika och lotteriförsäljning. Självkostnadspris 20,- för icke medlemmar.

Tid: kl 16.00 - 18.00

Anmälan senast fredagen den 7 december till Gun Williamsson, 0760-497 492 eller

Tänk på våra allergiker och undvik starka dofter

Internationella Reumatikerdagen fredagen den 12 oktober

Föreningen kommer att uppmärksamma Internationella Reumatikerdagen den 12 oktober med ett informationsbord utanför Apotek Hjärtat i Luna Gallerian mellan kl.12.00 -15.00.

Styrelseledamöterna Marianne Lindblad och Leena T. Johansson informerar besökande om föreningens syfte och olika aktiviteter.

Föreläsning om 1177 Vårdguidens e-tjänster

Medlemsmöte tisdagen den 9 oktober kl 18.00 - c:a kl 20.00

Fika serveras från kl 17.30, gratis för medlemmar. Självkostnadspris 20,- för icke medlemmar.

Plats: lokal Gruvan, Allaktivitetshuset, Barrtorpsvägen 1 A, nedre plan, Södertälje

Föreläsning av Lena Klaesson om 1177 Vårdguidens e-tjänster

Anmälan senast den 1 oktober till Gun Williamsson tel.0760-497492 eller gun.williamsson@bahnhof.se

Reumatikerföreningen Södertälje har bytt e-postadress

Reumatikerföreningen Södertälje har bytt e-postadress till sodertalje@reumatiker.se

Medlemsblad nr 2 hösten 2018

Sid 1

Medlemsblad nr 2 hösten 2018

Ordförande har ordet

Jag hoppas att ni alla har haft en underbar sommar. Styrelsen har nu startat sitt arbete efter sommaruppehållet och föreningens olika rörelseaktiviteter/cirklar har startat för höstterminen. Härligt att se att så många av er medlemmar uppskattar och kommer till våra cirklar och aktiviteter! Ett stort tack till er och till våra cirkelledare.

Höstens första Medlemsmöte med information om 1177 Vårdguidens e-tjänster äger rum den 9 oktober. För att kunna använda sig av tjänsten behöver man en dator, surfplatta eller smartphone samt ett BankID. Allt fler läkarmottagningar använder sig nu av e-tjänsten och som patient kan man bland annat läsa sin journal, boka tid hos sin läkare och se provresultat. Ni kommer att bli guidade runt i 1177 och ni kommer även att få med material hem, så ni i lugn och ro kan titta på de olika tjänsterna. För ytterligare information om mötet, se sidan 3 i Medlemsbladet.

Nu en vädjan till alla er medlemmar: I samband med årsmötet i februari 2019 kommer styrelsen att bli minst en person mindre. Enligt stadgarna måste styrelsen ha minst 5 ledamöter och där är vi nu. För att säkerställa en fungerande förening framöver behöver styrelsen få in nya ledamöter. Känner du att du vill sitta med i styrelsen? Kontakta då Valberedningens sammankallande, Jan Jonsson, telefon 070-250 8403 eller e-post Är du intresserad och vill veta mer om vad styrelsearbetet innebär är du varmt välkommen att mejla mig, e-post lenaklasson@hotmail.com

Varmt välkommen till våra aktiviteter!

Lena Klaesson